Suuuuuuupppppeeeeerrrrrr bien! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Suuuuuuupppppeeeeerrrrrr bien! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Suuuuuuupppppeeeeerrrrrr bien!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 April 2014 | Frankrijk, Mougins

Wow! Wat een dag.. Komt tie dan:

Vanochtend naar Brussel gereden, zonder files en in één keer goed dankzij mijn geweldige mama en zus :-) Op tijd in de trein en op naar Parijs. Daar moesten we overstappen naar een ander station, wat een beetje krap was met de tijd. Dus: rennen.. Met koffers en tassen.. Geen succes haha! Uiteindelijk allemaal stressen voor niks, want we waren wederom op tijd!

Rond 20.00 uur kwamen we aan in Cannes. We zijn opgehaald door de man van de verhuurder, een aardige, oude man die een beetje Frans, een klein beetje Engels en een beetje Arabisch (of zoiets?) sprak. Hij belde meteen zijn vrouw op, met wie wij contact hebben gehad via de mail, om te zeggen dat het was gelukt. Ik kreeg haar daarna aan de lijn en we hadden een kort gesprekje (in het Frans, ieks!). Morgen komt zij ook hierheen en ontmoeten we haar.

Onderweg naar het appartement vroeg Gerard of we al hadden gegeten. Toen wij nee zeiden, stopte hij tot onze verbazing meteen bij een bakker en kocht hij drie stokbroden. Wij wilden betalen, maar dat mocht niet. Daarna reden we door. In totaal zijn we 20 minuutjes onderweg geweest, het was niet ver. Eenmaal aangekomen bij het huis, heeft Gerard ons het appartementje laten zien. We zitten nu op de zolderkamer, over drie weken verhuizen we naar beneden en hebben we wat meer ruimte. Het is niet zo groot, heel laag, maar erg schattig ingericht en heel netjes onderhouden.

Van de ene verbazing vallen in de ander: Gerard nodigde ons uit om beneden te komen eten als we klaar waren boven. Na een kwartiertje liepen we naar beneden, had hij een salade gemaakt, meloen gesneden en Franse wijn open gemaakt. Speciaal voor ons! Hij zei later wel dat Sandrine hem de opdracht had gegeven haha, maar toch erg lief! Zijn voorstel voor morgen was om met ons in de middag rond te rijden in de auto, om een beetje in de buurt rond te kijken en om boodschappen te doen. Natuurlijk willen wij dat wel :-)

Dus, helemaal super! Het is echt zo goed allemaal, we geloven het bijna niet. We zitten nu druk te typen voor onze blogs, te Facetimen met familie en te whatsappen met vrienden.

Even bijkomen :-)

• 25 April 2014 - 16:32

Maril:

Hee Linda, wat een geweldige ontvangst was dat. Alvast veel succes met de start van de stage!
    Groetjes, Maril