Geen internet! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Geen internet! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Geen internet!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Juni 2014 | Frankrijk, Mougins

Helaas hebben we weer internet problemen en is de verbinding al sinds afgelopen woensdag weg! Bloggen is dus al een tijdje niet meer gelukt, dus ik zit nu even op school te typen. Hier een verslagje van de afgelopen twee weken.

Ik zei vorige week nog tegen Christy dat het openbaar vervoer eigenlijk best mee valt en dat het al een tijdje goed gaat met de bussen en treinen.. Tot woensdag 11 juni. Uitgerekend die woensdag! Ik wilde naar Monaco voor het film festival en dan staken alle conducteurs en rijden er geen treinen. Grr! Omdat ik toch wilde gaan, zat ik dus vast aan bussen. Op zich is dit geen probleem, ik doe er alleen wat langer over, maar de bussen ontploften bijna en het was stikheet (30 graden!). Vanuit ons naar Monaco is het ongeveer anderhalf uur, als alles aansluit, maar woensdag had ik er vier en een half uur over gedaan! Ik had het onderweg ook even gehad, maar gelukkig maakte het film festival het goed. Online had ik een pas gekocht, waarmee ik bij evenementen kon zijn en overal makkelijker naar binnen kon. Wat ik niet wist, is dat dit ook betekende dat ik over de rode loper naar binnen mocht! Het was de cérémonie de clôture, en terwijl ik richting de ingang liep poseerden links en rechts van mij actrices met fans en voor de pers. Hoe leuk was dat?! Iedereen moest wel doorlopen van de beveiliging, dus veel tijd voor foto’s was er helaas niet. Eenmaal binnen was er een soort kleine Oscar ceremonie, leuk om een keer mee te maken! Ik moest alleen wel op tijd weer weg i.v.m. de bussen, dus de hele avond uitzitten is niet gelukt.

Zondag 8 juni ben ik ook in Monaco geweest, gewoon met de trein, en had ik wederom een leuke dag. The Bold and the Beautiful was erg aanwezig dit jaar, en ik heb een aantal acteurs van de cast ontmoet en een praatje met ze gemaakt. Ik kende er maar een van de zes, maar goed, toch leuk. Eentje vroeg naar mijn achtergrond, en toen ik die vertelde zei ze: “So, you’re Dutch, but you’re living in the south of France and you speak English with a British accent.. Aren’t you living the cool life?!’’ Very cool, was natuurlijk wat ik dacht, maar op dat moment kon ik er alleen maar om lachen. Naast de mensen van B&B, heb ik Desmond Tutu gezien. Hoogtepunt van de dag! Zijn documentaire ‘children of the light’ beleefde hier in Monaco zijn wereldpremière en ik heb de eerste minuten ook kunnen zien. Wil ik zeker een keer helemaal kijken! Voordat de film begon, heeft Desmond Tutu nog een praatje gehouden in de zaal, wat erg interessant was! Zo’n oude man, maar de zaal hing aan zijn lippen.

Mijn plan was om nog meer dagen naar het film festival te gaan, maar vanwege het warme weer (en reisafstand en kosten) heb ik er toch enigszins vanaf gezien. Maandag hebben we een strand middagje gehad, wat eigenlijk gewoon de beste optie was voor 30 graden. Mooi een beetje bruin/rood geworden. Zaterdag 7 juni zijn we naar het eiland St. Marguerite geweest bij Cannes. Wat was dat mooi! Eerst lekker bootje varen en daarna op ons gemak een half rondje op het eiland gelopen. Er stond een fort waar we in zijn geweest en we hebben weer een hoop mooie plaatjes van de kust van Frankrijk kunnen maken!

Op school is alles in de week van 2 juni eigenlijk gegaan zoals gepland. Ik heb met een aantal kinderen nog wat sat’s ingehaald en geholpen met nakijken. Ook heb ik mijn eerste volledige middag les gegeven! Helemaal in het Engels en het ging goed, joepie! De directrice heeft hier ook een eigen klas maar komt een beetje om in de hoeveelheid werk, dus toen we daarover aan het praten waren vroeg ze of ik misschien wat lessen van haar wilde overnemen. Natuurlijk! Ik heb die middag science en art gegeven, gecombineerd. Science is een mix van biologie, natuurkunde en scheikunde en ik vind het soms nog lastig, vooral omdat ik lang niet alle woorden ken in het Engels. Gelukkig heb ik er tijdens de les geen problemen mee gehad. De leerkracht vroeg na de les of ik een officieel feedback formulier wilde van haar. Ik zei oké, en de volgende dag kreeg ik twee kantjes helemaal vol geschreven.. Dat is wel even anders dan in NL! Maar goed, dat geeft niet, want het was heel positief dus ik tevreden en zij ook!

Afgelopen week zaten Christy en ik ook al aardig vol, in form 3 en in Early Years hadden ze onze hulp nodig. Wederom was het in Early Years weer een drukke ochtend, met al die kinderen die nauwelijks Engels spreken. Gelukkig kom ik met handen en voeten, Nederlands, Engels en Frans toch redelijk ver. Frans praten buiten school doe ik niet zo veel en is nog best moeilijk, maar met kleine kinderen ligt de drempel een stuk lager en gaat het gewoon makkelijker. Een paar kindjes uit de Reception klas (4 en 5 jaar) weten dat ik het probeer en vinden het dan leuk om mij een beetje te overhoren. Ik vraag op mijn beurt weer Franse woordjes terug, dus ik leer er ook nog van haha!

Dit weekend zijn we in Cagnes-sur-Mer en Grasse geweest. Cagnes-sur-Mer was leuk, maar niet heel bijzonder. Grasse daarentegen was echt heel leuk en staat bekend als dé parfum stad. Op iedere hoek was daar dan ook wel iets van te zien. We willen er eigenlijk nog een keer heen, om verder rond te kijken. Ook zijn we dit weekend op stage geweest voor de Summer Fair. Dit is een soort markt op het plein met (heel veel) eten en activiteiten voor kinderen en ouders. Het was behoorlijk druk en de sfeer was erg goed! Het heeft zelfs nog hard geregend en geonweerd, maar dit mocht de pret niet drukken.. Iedereen bleef vrolijk! De sfeer op die markt was precies de sfeer die de school doordeweeks ook heeft en het is echt tof om in zo’n omgeving te mogen zijn. Dus.. de laatst twee weken nog even genieten!

  • 17 Juni 2014 - 11:36

    Els:

    Tjonge wat leuk allemaal om te lezen en wat een tijd heb je daar toch! Dat neemt niemand je meer af! En wat gaat het allemaal snel om. Zo had je nog tien weken voor de boeg, nu is het over twee weken al weer voorbij. Je zou er weemoedig van worden...
    Veel plezier de laatste weken, hopelijk is woensdag de internetcrisis thuis ook weer opgelost en kun je weer met ons FT-en. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 4876

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 01 Juli 2014

Mougins!

Landen bezocht: