Jarig! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Jarig! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Jarig!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Mei 2014 | Frankrijk, Mougins

Dinsdag was dé grote dag: 21! Ik heb mijn verjaardag eigenlijk in twee delen gevierd, op school en gisteravond in Cannes. Op school had ik vorige week tegen één collega gezegd dat ik binnenkort jarig ben (dezelfde collega die ons voor haar verjaardag had uitgenodigd), en ineens wist de hele school het haha. Dinsdag wist ik dus wel dat ze er aan zouden denken, maar wat er ging gebeuren was toch een verrassing. Ik was die ochtend bij Early Years (klas met kinderen van drie jaar) aan het helpen en rond kwart over tien vroeg de leerkracht mij of ik even iets voor haar wilde ophalen in form 3. Geen probleem, dus ik liep naar het andere lokaal en daar stonden cupcakes op de tafel! De kinderen werden het lokaal uitgestuurd (zij hadden pauze) en de andere leerkrachten van de primary school kwamen binnen met roosjes, champagne en een kaart. Super lief! Van form 6B had ik ook nog een kaart gekregen, verschillende klassen hebben voor mij gezongen en ik ben door bijna alle kinderen gefeliciteerd. Ik weet niet of ze iedere verjaardag zo vieren, maar ik voelde me echt wel een beetje speciaal die dag :-)

Vrijdag avond was het verjaardag deel II, aangezien Christy zich aan het begin van de week niet zo goed voelde. We zijn uit eten geweest in een super chique restaurant op het strand. De biefstuk smaakte heerlijk en onze wijn werd telkens bijgeschonken zodra de glazen leeg waren. Daarna kreeg ik, dankzij Christy, een compleet koor (de obers) aan mijn tafel met 'joyeux anniversaire' en een sterretje in mijn toetje :-) Leuk! Na het betalen zijn we naar een andere tent gegaan en heb ik een grote cocktail gedronken. We wilden eigenlijk ergens dansen, maar we konden iedere keer niets vinden. Ik heb tijdens het drinken iemand aangesproken en die wist wel een plekje voor ons.. notabene aan de overkant van de straat! We moesten daar ons ID laten zien, voor de eerste keer hier in Frankrijk, en daarna konden we naar binnen. We gingen met een lift naar de derde etage en daar stond weer iemand om ons te ontvangen. Of we even 14 euro pp wilden betalen voor een welkomsdrankje. Nou, eigenlijk niet, maar het was verplicht om binnen te komen. We moesten ook nog onze tassen achterlaten, weer 2 euro pp, en daarna mochten we dan naar binnen. Zag er super strak uit allemaal.. alleen er zaten maar tien personen binnen. Eigenlijk hadden we het wel weer gezien, maar goed, 14 euro betalen voor een consumptie en dan niks drinken is zonde. Dus, toch maar iets gepakt.. Werd trouwens gewoon fris, want de bar verkocht geen eens wijn! Echt apart. Het begon dus niet zo, maar gedurende de avond werd de dansvloer steeds voller en kregen we het beter en beter naar ons zin. We zijn tot een uur of drie gebleven, heel de avond staan dansen! Volgens mij hadden we het allebei niet verwacht haha, maar die club was zijn geld zeker waard.

Op school is deze week alles gewoon verlopen zoals gepland. Ik heb dus een ochtend in Early Years meegeholpen, wat best lastig was omdat er kinderen zitten die totaal geen Engels spreken! Ik heb onder andere Russisch en Japans aangehoord van kinderen en het enige wat je kan doen is knikken of gebaren dat je het niet snapt. Moeilijk! Ik heb wel gemerkt dat kinderen snel begrijpen wat je bedoelt, ondanks dat ze de taal niet kennen. De kinderen die vanaf het begin van het schooljaar in die klas zaten, konden al wel een beetje Engels en daarmee kon ik ook kleine gesprekjes voeren.

Christy en ik zijn trouwens nog wat grappige dingetjes te weten gekomen over de Mougins School de afgelopen weken. Sommige zijn echt te gek voor woorden! Hieronder een lijstje:
- Kinderen komen vanaf ver naar de school, het verste wat we weten is Monaco.
- Ouders betalen zo'n 15000 euro per jaar aan schoolgeld.
- Aardig wat kinderen op de school hebben een nanny.
- Nanny's hebben drivers, die de nanny's naar school rijden om de kinderen op te halen (vooral Russen hebben dit).
- Kinderen hebben privé golflessen.
- Kinderen zijn soms weken niet op school, vanwege safari of ski trips.
- Leerkrachten die kinderen hebben die naar Franse scholen gaan, mogen op woensdag hun kinderen meenemen naar de Mougins School.
- Sommige kinderen zitten een half jaar hier op school en een half jaar op een school in hun eigen land.
- Een Russische vader heeft miljoenen betaald voor een trip naar de ruimte met Leonardo Dicaprio.
- Vrijdag kwam ik op school een actrice tegen (Kelly Rutherford, o.a. van Gossip Girl) die haar kinderen hier op school heeft zitten.
Dus, kort samengevat: mensen hier zijn rijk!



  • 25 Mei 2014 - 00:59

    Henny:

    Hoi Linda,
    Leuk je verslagen te lezen, je maakt leuke dingen mee. Geniet er maar lekker van de tijd vliegt voorbij.
    Groetjes Henny xxx

  • 25 Mei 2014 - 04:09

    Karina:

    Leuk Linda, zoiets maak je waarschijnlijk nooit meer mee... dus lekker GENIETEN!!!

  • 25 Mei 2014 - 09:55

    Els:

    Ha schat, wat leuk weer om te lezen! Mooi verhaal van die club met tien personen en geen wijn. Gelukkig werd dat toch weer een mooi feestje. Wat lief van Christy! Nou ons pakje nog...

  • 27 Mei 2014 - 00:00

    Oma Ruiters:

    Hallo. Linda ik heb je verhaal. gelezen je vindt het heel fijn bedankt groetjes Oma XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 4871

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 01 Juli 2014

Mougins!

Landen bezocht: