Verhuisd! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Mei 2014 | Frankrijk, Mougins

Ja ja, vanavond ging het dan eindelijk gebeuren: verhuizen! We zitten nog steeds op hetzelfde adres, maar nu een verdieping lager. Heeeeeeel fijn! Geen trap meer op, geen laag plafond waar je iedere dag wel een keer je hoofd tegen aan stoot en niet meer samen in één bed. We hebben nu een grote woonkamer, met een bank en om het hoekje ook nog een slaapbank. Dan een slaapkamer, een badkamer, een hele grote serre en een keukentje (met wasmachine en vaatwasser!). Het ziet er allemaal prima uit en we zijn blij met de extra ruimte, nu alleen nog even uitvogelen waar alles zit en hoe het werkt.

Afgelopen weekend zijn we in Juan-les-Pins geweest bij een collega die haar verjaardag vierde. Hele gezellige avond gehad! Lekkere Franse wijn gedronken en daarna nog naar een bar voor cocktails. Heel anders dan in Eindhoven, want het was een Braziliaanse bar waar cocktails werden geserveerd in grappige glazen (eerder bekers) en waar we armbandjes meekregen als aandenken. Eerste keer 's avonds uit hier in het zuiden is goed bevallen! We lagen uiteindelijk rond vier uur in bed en natuurlijk kon ik voor geen meter slapen aangezien het niet mijn eigen bed was. Maar goed, geeft niet, want zondag hebben we met zijn vieren crêpes gemaakt, gezwommen en zijn we thuis gebracht. Wat lief, en vooral gezellig!

Zaterdag voor het feestje zijn we in Cannes geweest, aangezien het film festival in volle gang is! Natuurlijk was er komen met de bus weer een probleem, maar gelukkig waren er nog twee mensen die ook naar Cannes moesten en zijn we dus samen van bus naar bus gegaan. Het viel mee, uurtje later waren we er! Het was gezellig druk en overal zagen we pers, camera's en meterslange rijen voor films (waar je overigens zonder uitnodiging niet binnen komt). 's Avonds hebben we een ''red carpet event'' gezien, maar helaas kende ik de mensen op de rode loper niet want het waren voornamelijk Fransen. We moesten het echt hebben van de schermen aan de zijkant, want er stonden ontzettend veel mensen te kijken, zelfs op trapjes en ladders. Morgen willen we weer een kijkje nemen, we weten nu een beetje waar we wel en niet moeten staan en wat we kunnen verwachten, dus wie weet wat we zien..!

De schoolweek is redelijk normaal verlopen. Net als de week daarvoor, ben ik afgelopen week weer langs verschillende klassen geweest om te helpen en om met kinderen individueel te werken. Leuk om dat zo te doen, je merkt dat kinderen je echt beginnen te kennen, ook als je bijvoorbeeld buiten op het plein loopt. Volgende week hebben Christy en ik een ander programma op de school, het is dan namelijk SAT's week (oftewel toetsweek). De hele school gaat dan toetsen maken en wij worden ingezet om vragen voor te lezen aan kinderen die moeite hebben met Engels. De details krijgen we nog te horen, ik ben benieuwd!

Ten slotte dan nog dit: regen! Al bijna de hele dag, behalve tijdens het verhuizen (goede timing). De eerste dag dat we echt slecht weer hebben.. Jammer. In Nederland is het beter! Ik ben gelukkig vandaag wel droog overgekomen, dankzij een prachtige Mougins School paraplu haha. Hopelijk gaan we hem niet veel gebruiken!