School. vrij, Antibes, uit eten - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu School. vrij, Antibes, uit eten - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

School. vrij, Antibes, uit eten

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Mei 2014 | Frankrijk, Mougins

Het is al even geleden dat ik iets had geschreven, wordt weer hoog tijd! Helaas net een heel verhaal getypt, druk je op opslaan, en foetsie! Dus maar weer opnieuw.

Woensdag en vrijdag zijn we weer naar school geweest. Woensdag was een korte dag, tot 13.05 uur. We hebben tijd doorgebracht in de EAL klas, waar kinderen zitten die English as an Additional Lanuage hebben (dus Engels niet als moedertaal). Zij werken in kleine groepjes met een leerkracht om hun Engels op te krikken naar het juiste niveau. Leuk om te zien, vooral ook omdat de leerkracht ons alles vertelde over de achtergronden van de kinderen. Daarna nog in gesprek geweest met de directrice en toen lekker naar huis.
Vrijdag begonnen we met assembly, wat een soort bijeenkomst is voor de basisschool waar kinderen hun werk van de afgelopen week kunnen laten zien. Ook worden er diploma's uitgereikt en deze keer werden ook de 'targets' besproken, doelen waar de kinderen aan gaan werken komende periode. Tijdens het binnenkomen waren alle kinderen helemaal stil, zeiden (wederom) in koor goedemorgen tegen de directrice en daarna begon het hele gebeuren.. Apart, maar wel leuk! Daarna had mijn klas I.T., waar kinderen bezig waren met een makkelijke variant van programmeren (!), en hebben we ook nog maths gedaan. Vervolgens zijn Christy en ik weer in gesprek gegaan met de directrice. Onze opdracht is al een aantal keer veranderd de afgelopen tijd, maar nu hebben we dan een plan. Vanaf volgende week gaan we rond in alle klassen om te werken met groepjes kinderen en om te onderzoeken hoe Engels als tweede taal invloed heeft op het begrijpen van andere vakken. Ik ben benieuwd..!

Donderdag hadden we een vrije dag, omdat het La Fête du Travail (dag van de arbeid) was. Aangezien bijna alles gesloten was, zijn we in de buurt gebleven en uitgekomen bij een groot park. Heel druk, gezellig sfeertje en een lekker zonnetje. Ik heb in een jurkje rond gelopen, en natuurlijk ben ik meteen verbrand.. en zijn mijn benen nog kei wit.. typisch ;-)

Zaterdag wilden we naar Nice. Informatie over de bus is vrij lastig te vinden, dus we gingen maar een beetje op de gok naar een bushokje. Gelukkig goed gegokt, want een klein uurtje later waren we in Cannes! Snel treinkaartjes gekocht, racen naar het spoor en toen... reden er geen treinen naar Nice i.v.m. een ongeluk (dat staat dan ook nergens aangegeven). Balen! Gelukkig konden we wel ons geld terug krijgen en besloten we daarna met bus naar Antibes te gaan. Antibes ligt ook aan de kust, maar nog een stukje voor Nice. Voor maar liefst €3,00 hadden we retourtje! Eenmaal aangekomen daar, kwamen we toevallig een collega van de school tegen! Zij woonde daar en heeft ons wat verteld over Antibes en waar we naar toe moesten, super lief van haar! We hebben bootjes gekeken, genoten van het weer, door winkelstraatjes gelopen en een leuke dag gehad (zie foto's). Beetje jammer dat we aan het eind van de dag echt zin hadden in friet, en gewoon nergens een friettent konden vinden! Wel kan je overal eend en hert eten, maar een simpel frietje.. Rare Fransen, haha.

Vandaag hebben we rustig aan gedaan. Buiten in de zon gezeten en in de avond op zoek gegaan naar een restaurant (goedmakertje van gister!). Dat was ook nog lastig, want serieus, veel restaurants zijn hier dicht op zondag! Niet te geloven.. Gelukkig wel een leuk en groot restaurant gevonden, waar we het eerste half uur met zijn tweeën hebben gezeten. Later werd het wel wat drukker, we waren gewoon vroeg voor Franse eettijden. Heerlijk grote pizza gegeten, wijn gedronken die goedkoper was dan een blikje cola en gezellig gekletst. Fijne afsluiting van de week!

• 08 Mei 2014 - 19:39

Els:

Gossie - Linda, jij en Christy hebben er al weer twee weken opzitten! Wat gaat het snel hè! Vergeet je niet op je FB eventjes te melden als je weer wat hier toegevoegd hebt? Enne... wat ik met bloggen in Amerika vaak deed, is het stuk uitschrijven in de Texteditor (klein maar fijn dingetje), bewaren en dan koppiepasta. Mocht je internetverbinding onverhoopt wegvallen, dan heb je je tekst toch gewoon op je Macje staan.
    Leuk om allemaal te lezen, Miss Writers.
    xxx