Verslagje van zondag! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Verslagje van zondag! - Reisverslag uit Mougins, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Verslagje van zondag!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Mei 2014 | Frankrijk, Mougins

Internet is zondag avond uitgevallen en vanochtend werkte het allemaal weer.. Dus bij deze, verslagje van de afgelopen week:

Oeps.. weer een week voorbij en helemaal vergeten te bloggen! De tijd vliegt!

Afgelopen week hebben we een vrij normale week gehad op school. Maandag ben ik de hele dag in form 6 geweest, en aan het einde van de dag heb ik bij de vergadering gezeten. Ik heb daar ons idee voorgelegd aan de collega's, aangezien zij nog niet allemaal op de hoogte waren van onze plannen (we hebben iedere keer alleen met de directrice overlegd). We gaan dus onderzoek doen naar de invloed van Engels als tweede taal bij andere vakken. Ze reageerden allemaal positief en ze zijn benieuwd naar onze resultaten.. en wij ook!

Dinsdag begonnen we met het rond gaan bij alle klassen, allebei apart. Overal heb ik gewerkt met kleine groepjes of met kinderen individueel. Ik vond het interessant om te zien hoe iedere leerkracht toch weer heel anders was, de verschillen tussen de ene en de andere collega zijn behoorlijk groot! Hierdoor zie ik veel dingen die ik wel (en niet) goed vind en krijg ik iedere keer wat leuke ideetjes voor mijn stage voor volgend jaar. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk dat je steeds meer kinderen leert kennen, ik ben al bij bijna de hele primary department langs geweest! Prima dus! Woensdag en vrijdag heb ik ook zo doorgebracht (donderdag was weer een feestdag, dus vrij) en daarna was het al weer weekend!

Zaterdag wilden we naar Nice, dus wederom op de gok naar het bushokje. We weten nu inmiddels de tijden, maar of de bus komt opdagen is altijd maar de vraag.. En helaas, hij kwam niet. Toen hebben we nog even gewacht en stopte er een autootje bij het bushokje. Een oude dame stapte uit en begon in het Frans tegen mij te praten (Christy stond aan de overkant te kijken voor bus tijden). De bestuurder, een andere dame, vroeg waar we naar toe moesten, ik zei Cannes, en zij zei stap maar in! Wat een geluk. Heel grappig gesprek gehad in de auto, half Frans half Engels, en vooral die oude vrouw vond het allemaal erg komisch. Lachen! Vanuit Cannes direct de bus gepakt naar Nice (die reed wel gewoon) en anderhalf uur later waren we er dan.. Woehoe! Heerlijk dagje gewinkeld, totaal geen sightseeing gedaan, crêpes gegeten en een wijntje gedronken. Helemaal goed!

Vandaag rustig aan gedaan, niet zo veel bijzonders. Er reden vandaag wel bussen naar Cannes, maar geen bussen terug (grr!), dus we hebben besloten om maar thuis te blijven. Als iemand nog een andere optie heeft dan de bus, behalve een auto huren want dat staat al in de planning, horen we het graag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 4885

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 01 Juli 2014

Mougins!

Landen bezocht: